LinkedIn

Udział doradcy podatkowego Pawła Kaźmierczaka w szkoleniu pt. „Centralizacja rozliczeń VAT w samorządzie. Procedury, księgowania, rozliczenia podatkowe”

Category News

W dniach 26-27 października 2016 r. w ADN Centrum Konferencyjnym zlokalizowanym w budynku Atrium Tower w Warszawie odbędzie się szkolenie pt. „Centralizacja rozliczeń VAT w samorządzie. Procedury, księgowania, rozliczenia podatkowe”.

Celem szkolenia jest przygotowanie jednostek samorządu terytorialnego do nowych zasad rozliczeń VAT - od 1 stycznia 2017 r. wszystkie jednostki muszą bowiem dokonać centralizacji rozliczeń VAT w jednostkach organizacyjnych.

Podczas szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi m.in. na następujące pytania:

- Jak księgować VAT po centralizacji – przedstawienie schematów księgowań?

- Jak zaprojektować we właściwy sposób obieg dokumentów w jednostce i jednostkach podległych?

- Jak stworzyć odpowiedni dla swojej jednostki sposób tworzenia skonsolidowanych deklaracji VAT?

- Co zrobić, gdy jednostki podległe korzystają z odmiennych programów kadrowo-księgowych i przekazywane dane będą w różnych układach sprawozdawczych?

- Co robić gdy podległe jednostki do tej pory nie były podatnikami VAT?

- W jaki sposób Centrum Usług Wspólnych może być pomocne w wdrożeniu centralizacji VAT?

- Jak stworzyć zasady numeracji faktur (także faktur zakupowych) - spójne na poziomie całej jednostki samorządu terytorialnego?

- Czy jednostki organizacyjne gminy tracą swój NIP?

- Jakie są konsekwencje centralizacji VAT dla zawartych umów cywilnoprawnych, a także na gruncie podatków PIT oraz CIT?

- Jak centralizacja VAT wpływa na obowiązek generowania i przesyłania jednolitego pliku kontrolnego (JPK)?

- W jakich sytuacjach będzie trzeba zwrócić podatek VAT (wraz z odsetkami) od projektów dofinansowanych z UE (wynikający ze zmiany kwalifikowalności VAT po wyroku TSUE)?

- Czy centralizacja w gminach ma wpływ na budżety instytucji kultury?

Wśród prowadzących szkolenie znajduje się m.in. doradca podatkowy Paweł Kaźmierczak, Partner w naszej Kancelarii, który podczas pierwszego dnia wydarzenia zaprezentuje temat „Centrum Usług Wspólnych w procesie centralizacji VAT”.

Organizatorem szkolenia jest Beck Akademia, która prowadzona przez Wydawnictwo C.H. Beck.

Partnerami merytorycznymi szkolenia zostały m.in. prowadzane przez naszą Kancelarię portale Prawo Dla Samorządu oraz Ziemski Samorząd.

Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się TUTAJ.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy w szczególności: skarbników, głównych księgowych gmin, powiatów i województw, dyrektorów i naczelników departamentów lub wydziałów finansowo-podatkowych w jednostkach, pracowników odpowiedzialnych za organizację procesów towarzyszących centralizacji VAT, pracowników regionalnych izb obrachunkowych, pracowników urzędów skarbowych.

 

Zobacz także: